Flirt z językiem obcym :)

Na pewno każdy (lub wielu) z nas pamięta grę towarzyską, która rozgrzewała wszystkich do czerwoności i zapewniała sporą dawkę śmiechu. Mowa o flircie towarzyskim- a co jeśli przenieść pomysł tej gry do nauczania języków obcych? Pomysł urodził się podczas lekcji wychowawczej i pierwowzór gry został stworzony z moją klasą. Zastanowiliśmy się, czy czasem trudno jest nam powiedzieć coś komuś wprost, spisaliśmy ważne komunikaty, które siedzą nam w głowie a nie wychodzą na wierzch- następnie ja ubrałam je w formę. Karta do gry składa się z 15 punktów- jeden punkt to pytanie/ zaczepka/ odpowiedź. Nasze komunikaty posłużyły nam do przeprowadzenia lekcji w zupełnej ciszy za to w wielkim skupieniu na drugim człowieku. W powietrzu pojawiały się tylko numerki, które wypowiadaliśmy podając kartę osobie, która miała komunikat  danym numerze przeczytać.

Postanowiłam przenieść ten format na lekcję języka angielskiego. Grę można dostosować do wszystkich poziomów- zwiększając lub zmniejszając poziom trudności. Moja przykładowe karty były wykorzystane w klasie 3 i 4 i miały na celu ćwiczenie a)krótkich odpowiedzi b)radzenia sobie w kontekście rozmowy.

Poniżej prezentuję Wam moje karty- zabawa była przednia a ja już szykuję kolejny komplet dla starszych grup wiekowych.FA

 

 

 

One thought on “Flirt z językiem obcym :)

Skomentuj

