Pudło!

Z pudłem lekcja na pewno nie będzie spudłowana. Pomysł jest prosty- szykujemy pudło, w którym wycinamy dwa otwory na ręce a przeciwległą stronę wycinamy lub odginamy, tak, aby wszystko, co dzieje się w pudełku było widoczne.6a0147e1d4f40f970b01b8d13631be970c-800wi

Po przygotowaniu pudełka możemy oddać się szaleństwu planowania. Dla dzieci najmłodszych w pudełku mogą być przedmioty, które obecnie omawiacie na zajęciach lub są już znane- dziecko zgaduje a reszta kibicuje i (czasem) trochę podpowiada.

Uczniowie mogą mieć np. za zadanie- odnalezienie konkretnego przedmiotu.

W środku mogą się również znajdować karty obrazkowe-  dziecko z rękami w środku pokazuje obrazek – a reszta dzieci a) opisuje, co się na nim znajduje tak, aby osoba trzymająca musiała odgadywać b) odpowiada na pytania a osoba trzymająca zadaje je, próbując odgadnąć, co jest na obrazku.

 

Dla uczniów starszych te wyrazy mogą być napisane- i podobnie, uczniowie, którzy widzą, co się dzieje- opisują, co znajduje się, na kartce. Uczeń może również podnosić obrazki- tak, aby reszta uczniów musiała opisać je i tworzyć z nich historyjkę. Zadaniem ucznia trzymającego jest w tym przypadku ułożenie i odtworzenie obrazków w odpowiedniej kolejności.

Pudło może również służyć do powtórki gramatycznej- uczniowie mogą trzymać i podnosić wyrazy, które należy użyć w zdaniu lub podać do nich formę czasu przeszłego.

 

Pudełko jest również rewelacyjnym miejscem do scenek i teatrzyków a idealnie w parze idą z nim napalczaki- pacynki na palce z Ikei- wtedy w pudle można stworzyć dekorację.

 

Maszerujcie szybko po swoje pudła! Życzę Wam miłej zabawy 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s