Pomysły na lekcje z użyciem koralików z IKEA

Witajcie,

Dzisiejszy post poświęcę możliwym wykorzystaniom kolorowych koralików  z Ikea, które na pewno kojarzycie 🙂pyssla_small

Ich oryginale zastosowanie to tworzenie prasowanych obrazków na podkładkach z wypustkami.

Ich drugie zastosowanie to NA PEWNO możliwość wkładania ręki do słoika i rozkoszowanie się dotykową przyjemnością tak jak filmowa Amelia na rynku 🙂

t3_1non9v

Kolorowe koraliki mogą również świetnie przydać się na zajęciach. Poniżej pomysły, które udało mi się zastosować na lekcjach:

 

1. Zajęcia, podczas których dzieci robią prezent dla kolegi/koleżanki z klasy- uczniowie dopierają się w pary i robią bransoletki dla siebie nawzajem. Każdy z pewnością będzie chciał mieć taki gadżet według własnego uznania i tu pojawia się element komunikacji. Dzieci dyktują sobie wzajemnie kolory, jakie chciałyby, aby pojawiły się na ich ozdobach. W młodszych grupach używaliśmy prostych próśb „Blue, please” ‚Yellow, please”. W starszych np. „Can I have a blue one, please”? Po skończonej robocie dzieci opisywały swoje bransoletki mówiąc ilościowo, ile jakich kolorów mają.

2. Gra „Collect 5/10/15” – Umawiamy się z uczniami na konkretną ilość zbieranych koralików, np. 10. Następnie każdy na osobności i z zamkniętymi oczami wybiera np. 20. Następnie uczniowie, tak, aby inni nie widzieli, patrzą w swój zbiór i decydują, który kolor będą kolekcjonować. W całej grze zadaniem jest zebrać 10 koralików jednego koloru a pytania i zwroty, które pojawiają się w grze to „Have you got…” „Here you are..” „No, sorry”.

3. Storytelling – Umawiamy się z uczniami i zapisujemy na tablicy, że każdy kolor koralika odpowiada jakieś kategorii, np. żółty to zwierzęta, czerwony to liczebniki, zielony to miejsca itd. Następnie, siedząc w kręgu- uczniowie jeden po drugim wyciągają z zamkniętymi oczami koralik i wspólnie tworzą historię. U starszych uczniów kolory to mogą być części mowy, u młodszych uczniów gra może być wymienianiem składowych kategorii i wtedy fajnie jest dołączyć do gry kostkę.

4. Sklep- w tej zabawie damy dzieciom możliwość stworzenia swojego obrazka ale, aby dostać kolory, które ich interesują muszą powymieniać się z innymi uczniami. Uczniowie losują początkowo określoną ilość koralików, z którą każdy siada przy swoim stole. Wybieramy zmianę kupującą i sprzedającą i w tym czasie dzieci dokonują transakcji (How much is the blue one? – It is three pink ones/ Do you need…./ I can give you 2 ….ones for 2…. ones)

5. Pisanie opowiadania – jest to modyfikacja punktu 3, w której uczniowie z wylosowanego zestawu korali tworzą pisemną wersję opowiadania zawierając w niej kategorie, które wylosowali.

Mam nadzieję, że pomysły będą dla Was ciekawe!

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s