Past Simple

Witajcie,

w dzisiejszym wpisie chciałabym podzielić się z Wami kilkoma pomysłami na ćwiczenie i utrwalanie nieregularnych form czasu przeszłego.

  1.  Wierszyk

Popularna angielska rymowanka dziecięca

„This is the house that Jack built,

this is the cheese that lay in the house that Jack built,

this is the mouse that ate the cheese that lay in the house that Jack built,

this is the cat that chased the mouse that ate the cheese that lay in the house that Jack built,

This is the dog that bit the cat that chased the mouse that ate the cheese that lay in the house that Jack built”

była początkiem świetnej zabawy. Do rymowanki dołączam obrazki, które pomagały nam podczas mówienia rymowanki.

Na tablicy pojawiły się obrazki i czasowniki. Dzieci w  OKzeszycie z pięciu kartek post-it notes robiły swoje książeczki, które polegały na tym, że każda kartka była przyklejana o centymetr dalej od poprzedniej (kleimy po prawej stronie karteczki- tylko minimalnie, aby można było otwierać kartki) i tworzyły się zakładki. Dzieci na każdej kartce rysowały jeden z obrazków i następnie wzajemnie mówiły sobie wierszyk otwierając poszczególne strony książeczki.

Karty z obrazkami z wierszyka możecie pobrać tu: house

2. Piosenka

Na pewno znacie opartą o prostą rymowankę piosenkę „Who took the cookie from the cookie jar?”

Nam w klasie 5 ta piosenka posłużyła do tworzenia swoich własnych wersów, warunkiem było użycie czasu przeszłego- zabawa była świetna, powstały takie perełki jak:
Who ate the sandwich from my sandwich box?
Who walked a dog from a shelter last week?
Who played a song when I had a test?
Who stole my dolly at school yesterday?
Who fell asleep during maths yesterday?

W przyszłym tygodniu planujemy nagrać nasze wersje, mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu.
3. Slap it – do tej gry przydadzą się łapki na muchy 🙂

Nauczyciel lub uczniowie szykują kartki z bazową formą czasownika (czasowniki regularne i nieregularne),
następnie każdy z uczestników zabawy (można grać w grupach i w parach) otrzymuje równą ilość kart.
Jedna osoba wykłada kartę na środek, na tę kartę kolejna osoba kładzie swoją- jeśli leżą na sobie dwie karty z czasownikami regularnymi w czasie przeszłym lub dwie karty z czasownikami nieregularnymi w czasie przeszłym- uczniowie muszą przyklapnąć je dłonią. Jeśli dzieci grają w parze- osoba, która nie klapnęła musi powiedzieć jak brzmią formy czasu przeszłego czasowników na stercie kartek. Jeśli osoba, która klapnęła pomyliła się (czyli klapnęła na czasownik regularny i nieregularny leżące na sobie)- to właśnie ona wymienia te formy.
W przypadku gry w grupie- osoba, która klapnęła wybiera kogoś, kto powie, jak brzmią formy czasu przeszłego.
Celem gry jest posiadanie jak najmniejszej ilości kart.

Ściskam!

Reklamy

One thought on “Past Simple

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s